Wednesday, July 15, 2009

Si rabu yang bermasalah



Pejam celik pejam celik sudah 17hb Julai tahun 2009. Rasa sungguh cepat masa berlalu ataupun aku berlalu lebih cepat dari masa? hunnyku kejutkan pukul 8.15 pagi untuk ku bangun dari tidur,tapi ku tidur semula.tiap kali sepuluh minit aku mengunci jam untuk bangun semula. tidak ku sedar jam sudah pun pukul 9.20 pagi.adik aku menjerit "abang!!! dah pukul 9.20 dah,bile nk bangun?" lalu aku terus bangun dan mencapai kain tuala berwarna merah gelap terus ke muluru ke bilik air.
Sesudah ku membersihkan diriku dan ku lapkan seluruh badan aku hingga kering,ku sapukan badanku dengan lotion dan dedoran di ketiak.aku mengenakan baju kemeja berwarna light pink bergariskan garisan putih dan seluar kakis berwarna hitam dan di iringi dengan sikatan ramput yang cemas.ku meneguk air milo yang di buat oleh ummi dan ku bergegas ke kereta.aku panaskan enjin dahulu dan letakkan bag,kunci,pda,rokok dan handphone aku di sebelah depan tempat duduk penumpang.
semasa memandu,bunyi handphone ku berbunyi menandakan yang hunny sudah bagi message.tapi ku buat tak peduli kerana aku masih terasa kesengalan dan kebengapan kerna bangun lewat.sampai di office pukul 9.57am terus aku meluru ke tempat duduk dan aku nyalakan rokok kegemaranku marlboro merah dan aku tekan butang on dkt pc aku.
sesudah itu aku terima lagi sms dari hunny dan bertulis "Bb, hny da free ni.nw nk g amk duet n bl buku (: b bwat ape?" lalu aku terus membalas "b baru sampai office"
sambil tersengih.dan beberapa minit kemudian aku terima satu lagi pesanan ringkas darinye dan berbunyi "bb :((" dan aku berfikir,tidak mungkin loan tak masuk lagi.
lalu terus aku call..memang tak masuk lagi.makin serabut di buatnye..
aku tak tahu nak buat macam mane, sehingga aku cuba untuk pujuk die..
jam sudah menunjukkan pukul 12.35 tengah hari.aku cuba menghubungi ummi tapi tidak dapat.dah aku tampa segan silu dan saksama aku terus menuju ke kenderaan dan memandunye terus ke rumah ku.sampai di rumah,aku baru perasan yang hari ni ummi berpuasa dan semestinya tak ade makanan.makin lame makin menyebabkan perasaan aku down macam haram jadah.di ikuti dengan bunyi sms dari maxis menyatakan cradit aku sudah melebihi rm300 dan diikuti dengan panggilan dari celcom menyatakan aku masih tidak membuat pembayaran untuk bil tertunggah sebanyak RM273.84.bertambah pening kepala aku dibuatnye.di iringi dengan hunny yang tak masuk loan dan duit parents die lagi.bertambah pening.dengan malam ni nk jamming.nak harapkan orang berhutang dengan aku nk bayanr hari ni memang tiada harapan.makin berkecamuk perasaan aku.
akan tetapi,setiap masalah mesti ada cara penyelesaian.aku cuba untuk tabahkan diri dan aku memberi semangat dkt hunny untuk bersabar.insyAllah akan ada jalan penyelesaian untuk masalah kewangan aku.Amin

pengajaran untuk post ini. jangan berhutang dengan along,biar berhutang dengan syarikat telekomunikasi.hahahahahahah

5 comments:

  1. ape ko merepek syuk... arini 15 julai la... bile plak 17... dem u...
    wei meh sapot blog kawe

    http://tapakdaging.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. hahahaha ;DD
    betul tu.
    setel da pun :)

    ReplyDelete
  3. tahukah kamu orang yang berjaya itu adalah orang yang tidak berhutang

    ReplyDelete
  4. hutang tu mcm art...just keep up the gud work...aku tau kau boleh Shukk

    ReplyDelete
  5. hurmmm... duit-duit dimana kau berbukit???? susahnye nak cari duit.. dah dapat duit kena bagi sikit kat celcom, shoppingmall..huhuhu..

    ReplyDelete